top of page

Algemene voorwaarden

Welkom bij Dansschool U Can Dance! We willen je graag informeren over onze voorwaarden die van toepassing zijn op al onze inschrijvingen, activiteiten en overeenkomsten. We hebben ons best gedaan om deze voorwaarden zo duidelijk mogelijk te maken, zodat je weet wat je kunt verwachten. Mocht je vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via info@ucandance.nl.


1. Algemene Regels
1.1 Onze voorwaarden gelden voor alle inschrijvingen en activiteiten bij Dansschool U Can Dance.
1.2 Dansschool U Can Dance is gevestigd aan de Redactiestraat 10, 1321 NL Almere, ingeschreven onder nummer 92266010. We noemen onszelf hierna "wij" of "ons".
1.3 Deze voorwaarden helpen ons om zowel onze leden als ons team te beschermen en ervoor te zorgen dat alles duidelijk en soepel verloopt.
1.4 Om een veilige en plezierige omgeving te waarborgen, behouden wij ons het recht voor om toegang tot de dansschool te weigeren of een lidmaatschap te beëindigen indien dat nodig blijkt te zijn. We waarderen je begrip en medewerking hierbij.
1.5 We vragen je vriendelijk om onze huisregels te volgen en de aanwijzingen van onze docenten op te volgen. Op die manier dragen we samen bij aan een gezellige en veilige omgeving voor iedereen.
1.6 We doen altijd ons best om je de meest nauwkeurige informatie te bieden. Mocht er onverhoopt iets niet helemaal correct zijn, dan kunnen we helaas niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade. We waarderen je begrip en staan klaar om eventuele vragen te beantwoorden.
1.7 Af en toe kunnen we aanpassingen doen in inschrijvingen, openingstijden, lestijden, lesindelingen, tarieven, huisregels en voorwaarden. We zorgen ervoor dat je altijd op tijd op de hoogte wordt gebracht van deze updates, zodat je goed voorbereid bent.
1.8 Als een onderdeel van deze voorwaarden onverhoopt niet geldig blijkt te zijn, blijven de overige voorwaarden gewoon van kracht. We zorgen ervoor dat alles duidelijk en werkbaar blijft!
1.9 We vragen je vriendelijk om zorgvuldig om te gaan met de eigendommen van U Can Dance. Indien er onverhoopt schade ontstaat door opzettelijk handelen, kunnen de kosten voor de schade in rekening worden gebracht. We waarderen je medewerking en begrip hierin.
1.10 Om een veilige en gezellige lesomgeving te waarborgen, vragen we je vriendelijk om geen kauwgom mee te nemen naar de les en nuchter aan de les deel te nemen. We waarderen je begrip en medewerking in het creëren van een prettige sfeer voor iedereen!
1.11 Voor een verfrissend drankje hoef je je les niet te onderbreken—je kunt heerlijke drankjes aan onze bar kopen! We raden je aan geen eigen drinken mee te nemen en genieten van ons aanbod. Proost op een geweldige les!
1.12 Alle overeenkomsten vallen onder het Nederlands recht. Mochten er geschillen zijn, dan zullen we deze voorleggen aan de bevoegde rechter in Nederland. We streven ernaar om alles op een prettige manier op te lossen.


2. Inschrijving en Annuleringsregels
2.1 Als nieuwkomer heb je recht op één (betaalde) proefles, tenzij anders afgesproken met de eigenaar of manager.
2.2 Elk nieuw lid vult een inschrijvingsformulier in. Deze inschrijving is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar.
2.3 Personen jonger dan 18 jaar hebben toestemming van hun ouders nodig. Het inschrijfformulier moet daarom door de ouders worden ondertekend.
2.4 Bij inschrijving bevestig je je deelname aan de gekozen diensten en stem je in met de volledige betaling van de kosten. We hopen uiteraard dat je altijd kunt deelnemen aan de lessen en activiteiten, zodat je het meeste uit je ervaring bij ons haalt.
2.5 Je kunt je tot minimaal 8 uur voor de betreffende les inschrijven. Daarna vervalt de mogelijkheid tot inschrijven. Dit helpt ons om de lessen goed te verdelen en iedereen de beste ervaring te bieden.
2.6 Zorg ervoor dat je inschrijving klopt. Zonder bevestigde inschrijving kunnen we je helaas geen toegang tot de les geven. Controleer altijd even via de app of alles goed is doorgekomen. Dit helpt ons om beter in te spelen op de lesverdeling en zorgt ervoor dat alles soepel verloopt.
2.7 Onze lessen worden meestal gegeven op de locatie zoals vermeld op onze website. In bijzondere gevallen kan een les plaatsvinden op een andere tijd, dag, locatie of online. We zorgen ervoor dat je altijd tijdig op de hoogte wordt gebracht van eventuele wijzigingen, zodat je geen les hoeft te missen.
2.8 Mocht je afwezig zijn, laat het ons dan binnen 24 uur voor aanvang van de les weten. Dit helpt ons om de lessen goed te verdelen en iedereen de beste ervaring te bieden. Bij afwezigheid zonder tijdige melding of bij een late annulering (minder dan 24 uur voor aanvang van de les), kunnen we geen terugbetaling van lesgeld of strippen aanbieden.


3. Betalingen en lidmaatschapkosten
3.1 Onze lidmaatschapsopties en tarieven vind je eenvoudig op onze website, in de Bueno app of bij ons in de dansschool. De kosten voor je lidmaatschap worden vooraf met je afgestemd en kunnen worden aangepast indien nodig.
3.2 De lidmaatschapskosten zijn gebaseerd op een jaarbedrag, verdeeld over twaalf maanden, zodat je maandelijks een gelijkblijvend bedrag betaalt. Deze kosten blijven constant, zelfs tijdens de vakantieperiodes. We zijn elk jaar vijf weken gesloten, tijdens de zomervakantie en kerstvakantie, en op andere feestdagen.
3.3 Bij inschrijving begint je lidmaatschap en start de automatische incasso via SEPA. Dit betekent dat de kosten vanaf dat moment van je rekening worden afgeschreven. Alle betalingen worden vooraf gedaan, zodat je zonder zorgen kunt genieten van je lidmaatschap.
3.4 Betalingen worden automatisch geïncasseerd. De eerste betaling vindt plaats op de dag van inschrijving en is naar rato van het aantal dagen tot het einde van de maand. Daarna worden de volgende betalingen maandelijks afgeschreven rond de 25e van elke maand via SEPA automatische incasso. Wil je een andere betaalmethode gebruiken? Neem gerust contact met ons op; houd er rekening mee dat hier mogelijk extra kosten aan verbonden zijn
3.5 Als een automatische incasso om welke reden dan ook niet lukt (bijvoorbeeld door stornering of onvoldoende saldo), vragen we je vriendelijk om het openstaande bedrag binnen 5 werkdagen zelf over te maken. Houd er rekening mee dat er bij storneringen €7,50 administratiekosten in rekening worden gebracht. Deze kosten dekken de bankkosten die wij bij storneringen moeten betalen en worden door ons doorberekend.
3.6 Bij achterstallige betalingen kunnen we incassokosten in rekening brengen en mogelijk een extern incassobureau inschakelen. We staan klaar om je te ondersteunen bij eventuele betalingsproblemen. Echter, als de betaling uitblijft, behouden we ons het recht voor om de overeenkomst direct te beëindigen.
3.7 We kunnen onze tarieven één keer per jaar aanpassen met een maximum van 5%. Verhogingen die voortkomen uit overheidsmaatregelen worden indien nodig direct doorgevoerd. We doen ons best om je op de hoogte te houden van eventuele wijzigingen.
3.8 Bij het bereiken van een bepaalde leeftijd kunnen er aanpassingen in de abonnementskosten plaatsvinden, conform de tarieven die voor leeftijdgebonden lidmaatschappen gelden. Dit geldt voor lidmaatschappen waarbij leeftijdsvoordelen zijn meegenomen.
3.9 Laat het ons gerust weten als je onjuistheden in je betaalgegevens ontdekt, zodat we samen onnodige kosten kunnen voorkomen.
3.10 Bij inschrijving kan inschrijfgeld worden gevraagd, afhankelijk van het type lidmaatschap. Als je na beëindiging weer terugkomt, kan er opnieuw een inschrijfgeld van toepassing zijn. We verwelkomen je graag terug.


4. Aansprakelijkheid
4.1 Hoewel we ons best doen om je spullen veilig te houden, kunnen we helaas niet aansprakelijk zijn voor verlies of diefstal van persoonlijke goederen. Om je waardevolle spullen te beschermen, bieden we kluisjes te huur aan. Mocht je toch iets missen, laat het ons dan weten zodat we kunnen helpen en de situatie kunnen aanpakken.
4.2 Door het aangaan van een lidmaatschap verklaar je dat je geen medische beperkingen hebt die dansen zouden kunnen beïnvloeden. Mocht je toch bijzondere medische omstandigheden hebben, laat het ons gerust weten via info@ucandance.nl, zodat we je optimaal kunnen ondersteunen.
4.3 We doen ons uiterste best om een veilige omgeving te bieden. We willen je erop wijzen dat we niet aansprakelijk zijn voor schade of lichamelijk letsel, tenzij de wet ons anders voorschrijft. Mocht je vragen hebben of iets bespreken, staan we altijd voor je klaar.
4.4 Hoewel we veel aandacht besteden aan de veiligheid tijdens al onze lessen, shows en andere activiteiten, willen we je erop wijzen dat we niet aansprakelijk zijn voor blessures of letsels die zich voor, tijdens of na deze activiteiten kunnen voordoen. We adviseren je altijd om goed naar je eigen lichaam te luisteren en indien nodig advies van een professional te vragen.
4.5 Als er een situatie ontstaat waarbij we schade moeten vergoeden, willen we je laten weten dat de vergoeding niet hoger zal zijn dan het bedrag dat door onze aansprakelijkheidsverzekering wordt vergoed. We doen ons best om eventuele problemen op een eerlijke en transparante manier op te lossen.
4.6 Als schade aan of verlies van eigendommen wordt veroorzaakt door een bezoeker of lid, zullen we samen zoeken naar een oplossing. De persoon die de schade heeft veroorzaakt, is aansprakelijk voor het herstel of de vervangingen. We vertrouwen erop dat iedereen zorgvuldig omgaat met de spullen van anderen.
4.7 Het gebruik van beeld- of geluidsdragers (foto, film, video, telefoon, etc.) is alleen toegestaan met toestemming van U Can Dance. We vragen je vriendelijk om deze richtlijn te volgen om de privacy van iedereen te respecteren. Bij vragen over het gebruik van dergelijke apparatuur kun je altijd contact met ons opnemen.
4.8 We doen ons best om een evenwichtige leider/volger-verhouding in onze lesgroepen te creëren. Hoewel we hier ons best voor doen, kunnen we geen garanties geven. We waarderen je begrip en flexibiliteit.

5. Lidmaatschap
5.1 We bieden verschillende lidmaatschappen aan. Alle details vind je op onze website, in de Bueno app of in de dansschool.
5.2 Het lidmaatschap gaat in op het moment dat het contract is ondertekend (digitaal of schriftelijk). Na de afgesproken periode wordt het lidmaatschap automatisch maandelijks verlengd.
5.3 Het lidmaatschap blijft actief tijdens vakanties, zodat je altijd welkom bent om terug te komen dansen. Mocht je vanwege bijzondere omstandigheden je abonnement willen pauzeren of beëindigen, neem dan gerust contact op met de eigenaar. We bekijken graag samen de mogelijkheden.


6. Strippenkaart
6.1 We bieden diverse strippenkaarten aan. Alle details hierover vind je op onze website, in de Bueno app of in de dansschool.
6.2 De strippenkaart gaat in vanaf het moment van aanschaf en is een jaar geldig. Voor eventuele overgebleven strippen vindt geen restitutie plaats.
6.3 Voor elke les kun je eenvoudig zien hoeveel credits je nodig hebt. Deze informatie vind je bij de desbetreffende les.
6.4 Als je een les niet kunt volgen, meld je afwezigheid dan zo snel mogelijk via de Bueno app. Hoe eerder we je melding ontvangen, hoe meer kansen andere cursisten krijgen om deel te nemen. Let op: bij meldingen binnen 24 uur voor de les brengen wij altijd een credit in rekening.
6.5 Restitutie van de strippenkaart is niet mogelijk, ook niet bij langdurige ziekte, verhuizing, relatieproblemen, enzovoort.
6.6 De strippenkaart is één jaar geldig, zodat je volop kunt genieten van onze lessen. Zo hoef je je geen zorgen te maken over vakanties of andere onderbrekingen en kun je flexibel deelnemen wanneer het jou uitkomt! Daarom is het niet mogelijk om de kaart te pauzeren.
6.7 Een strippenkaart geeft exclusief toegang tot onze lessen in de dansschool. Voor toegang tot de videotheek kun je de video's huren. De prijzen hiervan vind je op onze website of in de Bueno app. Zo kun je altijd en overal van onze danslessen genieten!

7. Openingstijden
7.1 Bij U Can Dance houden we je altijd op de hoogte van onze openingstijden via de agenda in de Bueno app of op onze website. In speciale gevallen, zoals calamiteiten, feestdagen of overmacht, kunnen de openingstijden afwijken. We streven ernaar je tijdig te informeren, zodat je altijd weet wanneer je kunt komen dansen.
7.2 Wij willen het aanbod van onze lessen altijd up-to-date houden. Dat betekent dat wij de (inhoud van de) lessen, de soort lessen en het lesrooster regelmatig aanpassen. Dit kan zowel voor de virtuele lessen maar ook voor de live groepslessen gelden. Incidenteel kan het voorkomen dat een live groepsles wordt geannuleerd. Deze aanpassingen of annuleringen geven geen recht op (gedeeltelijke) teruggave van het lidmaatschapsgeld.


8. Overmacht
8.1 In geval van onvoorziene omstandigheden zoals extreme weersomstandigheden of technische storingen, doen we ons uiterste best om je zo goed mogelijk te informeren en alternatieve oplossingen te bieden. Helaas kunnen we geen restitutie bieden, maar we blijven beschikbaar voor ondersteuning
8.2 Overmacht betreft onvoorziene omstandigheden die onze mogelijkheden om de overeenkomst te vervullen kunnen belemmeren, zoals natuurgeweld, cybercriminaliteit, storingen in digitale systemen, brand, stroomuitval, verlies van apparatuur, wegblokkades, pandemieën, epidemieën en stakingen. We doen ons uiterste best om de impact van dergelijke situaties te minimaliseren. Houd er rekening mee dat we in deze gevallen geen restitutie van lidmaatschapsgeld kunnen aanbieden.
8.3 In geval van overmacht kunnen wij geen schadevergoeding aanbieden. We richten ons erop om de impact voor onze leden zo veel mogelijk te beperken en waarderen je begrip in deze situaties.
8.4 Als een docent ziek is of afwezig, zullen wij ons best doen om een vervanger te regelen. Mocht dit niet mogelijk zijn, zullen de lessen worden uitgesteld of geannuleerd. Je ontvangt hierover een e-mail en informatie zal op onze website worden bijgewerkt. Ook in deze situaties kunnen we geen restitutie van lidmaatschapsgeld aanbieden.
8.5 Indien U Can Dance gedeeltelijk aan de overeenkomst heeft voldaan voor het intreden van overmacht, of dit zal kunnen doen, behouden wij het recht om dit gedeelte apart te factureren. Dit gedeelte wordt dan beschouwd als een zelfstandige overeenkomst, en we vragen je om de bijbehorende factuur te voldoen zoals afgesproken.


9. Annulering
9.1 We begrijpen dat plannen kunnen veranderen. Daarom kun je je lidmaatschap, workshop of bootcamp binnen 14 dagen na inschrijving kosteloos annuleren. Voor eventuele kosten van gebruikte lessen en toegang tot de videotheek, vragen wij een vergoeding van €4,50 per dag. Als je na deze 14 dagen annuleert of binnen 14 dagen voor de startdatum van je lidmaatschap, proefles, workshop of bootcamp, brengen we een annuleringsvergoeding van €30,- in rekening. Daarnaast worden kosten voor reeds genoten lessen berekend volgens de actuele tarieven.
9.2 Na 14 dagen na je inschrijving, binnen 14 dagen voor de startdatum, of na de eerste les kunnen we helaas geen lesgelden meer terugbetalen. In dit geval blijf je verantwoordelijk voor de betaling van de reeds afgenomen diensten. We waarderen je begrip en staan klaar om je te helpen bij eventuele vragen of zorgen.
9.3 Voor annuleringen vragen we je vriendelijk om een e-mail te sturen naar info@ucandance.nl. Zorg ervoor dat je een ontvangstbevestiging ontvangt, zodat je zeker weet dat je annulering goed is verwerkt. Annuleringen via andere communicatiekanalen, zoals Whatsapp, kunnen helaas niet worden geaccepteerd.
9.4 Als wij een lidmaatschap, proefles, workshop of bootcamp moeten annuleren, verwijderen we de activiteit onmiddellijk van onze website en informeren we je per e-mail. We zijn niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen van een niet (tijdig) ontvangen of gelezen e-mail. Eventuele kosten die je hebt gemaakt in verband met de activiteit kunnen niet worden teruggevorderd bij U Can Dance.


10. Beëindigen Lidmaatschap
10.1 Je kunt je abonnement opzeggen met een opzegtermijn van één maand voordat je eerste periode van 3, 6 of 12 maanden eindigt. Opzeggingen kunnen uitsluitend op werkdagen (maandag tot en met vrijdag) tussen 9:00 en 17:00 worden ingediend. Na deze periode wordt je abonnement automatisch verlengd met telkens één maand. Bijvoorbeeld: als je een lidmaatschap hebt dat loopt van 1 januari tot 31 maart, moet je vóór 28 februari opzeggen om te voorkomen dat je abonnement automatisch wordt verlengd. Als je na 28 februari opzegt, wordt je abonnement verlengd tot 30 april.
10.2 Om je lidmaatschap te beëindigen, stuur je eenvoudig een e-mail naar info@ucandance.nl. Vergeet niet je naam en het type lidmaatschap te vermelden in je bericht samen met de gewenste einddatum. Let op: we vragen je om persoonlijk op te zeggen; je kunt dus niet voor iemand anders, zoals je partner, opzeggen. Telefonische of mondelinge opzeggingen kunnen we helaas niet accepteren. We helpen je graag verder via e-mail!
10.3 Als je later dan één maand voor de einddatum opzegt, brengen we de eerstvolgende maand volledig in rekening. Zorg ervoor dat je op tijd opzegt om extra kosten te voorkomen.
10.4 In geval van ziekte of blessures kun je, met een doktersverklaring, mogelijk je abonnement tijdelijk laten pauzeren. De studio beoordeelt of de verklaring geldig is voor tijdelijke stopzetting. Er wordt geen restitutie van de contributie gegeven, maar de periode na het pauzeren wordt verrekend.
10.5 U Can Dance behoudt zich het recht voor om je inschrijving zonder voorafgaande waarschuwing te beëindigen in de volgende gevallen:
• Herhaaldelijke schending van de huisregels
• Ongepast gedrag tegenover cursisten of medewerkers
• Opzettelijke schade aan eigendommen van de dansschool
• Ongewenste intimiteiten of intimidatie
• In deze gevallen vindt geen restitutie van de contributie plaats.

11. Persoonsgegevens
11.1 Voor de uitvoering van jouw overeenkomst hebben wij jouw persoonsgegevens nodig. Wij zorgen ervoor dat jouw gegevens zorgvuldig en in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) worden verwerkt.
11.2 Onze privacyverklaring legt helder uit welke gegevens wij verzamelen, waarom wij dit doen en hoe wij met jouw gegevens omgaan. Je kunt onze privacyverklaring vinden op onze website, waar je ook kunt lezen hoe je jouw rechten kunt uitoefenen.
11.3 Door je aan te melden geef je U Can Dance toestemming om foto’s en andere opnamen van groepen, cursisten of bezoekers te maken en te gebruiken voor promotionele doeleinden. Als je liever niet op foto’s of opnamen staat, laat het ons dan vooraf weten. We respecteren je wensen volledig en zorgen ervoor dat je foto’s niet op onze website, sociale media of andere promotionele kanalen worden geplaatst. Helaas kunnen we geen verzoeken om uitsluiting van foto’s of opnamen na het maken verwerken, dus laat het ons alstublieft van tevoren weten.

bottom of page